« Naar overzicht

Dickhof Bedrijfswagen Inbouw: ‘Van veel informatie in mijn hoofd naar een overzichtelijk proces in software’

Dickhof Bedrijfswagen Inbouw

In 2021 startte ik het bedrijf Dickhof Bedrijfswagen Inbouw, vertelt Falko Lodewijk. Het bedrijf groeide al snel naar 6 fte en dit succes leidde tot nieuwe uitdagingen. ‘Alle informatie stond in Excel-sheets en in mijn hoofd. Dat ging in het begin nog wel, maar het gaf alleen maar meer stress. Daarom zocht ik naar een oplossing.’

In zijn zoektocht kwam hij Simon Doorn tegen, maar hij sprak ook met twee andere bedrijven. ‘Uiteindelijk heb ik gekozen voor Digi-Process, omdat: ze een lokale partij zijn, de prijs/belofte verhouding klopte en we konden goede afspraken maken over het hele traject. Dat gaf mij vertrouwen.’

Sinds juni 2023 gebruiken we de software

‘Sinds juni 2023 maken we gebruik van de software.’ zo begint Falko het gesprek. ‘Het kost altijd tijd om een systeem naar je hand te zetten. Het groeit organisch met je mee. Gelukkig gaat het steeds makkelijker en alle functionaliteiten die we nodig hebben zitten er op dit moment in.’

Van aanvraag tot factuur in één systeem

Voor Falko was duidelijk wat hij wilde en dat is gelukt. ‘We doen het hele proces in de software van Digi-Process. Dat begint bij een aanvraag en eindigt met de aflevering van de bedrijfswagen inclusief factuur. Ook de verkooporders, inkooporders, voorraadbeheer, werkbonnen en alle andere gegevens zitten in het systeem.’

En hij merkt dat de software ook gebruiksvriendelijk is voor de werkvloer. ‘De jongens krijgen werkbonnen op hun tablet en als een taak is afgerond kunnen ze dat afvinken. Als een bedrijfswagen helemaal klaar is, kunnen ze dat ook aangeven. Vervolgens krijgt de administratie een melding en kan de factuur verstuurd worden.’

Het hele bedrijfsproces is digitaal inzichtelijk

‘We hebben in het systeem digitale overzichten van alle processen. Nu hoef ik alle informatie niet meer te onthouden en dat scheelt een hoop stress. Ik weet de status van offertes, inkooporders, verkooporders, voorraad, status van orders en facturen, en kan monitoren wat er gebeurt. Als een klant belt, kunnen we direct de status van de order zien. Dat is erg fijn.’

Een lokale/regionale partner die meedenkt

‘De software is een vitaal onderdeel van de organisatie. Daarvoor zoek je een partner die je kan vertrouwen en meedenkt. En dat is Digi-Process. Ik vind het een hele fijne samenwerking met Henk-Jan en Simon. Ze denken mee en zijn goed bereikbaar.’

Falko heeft grote voorkeur voor lokale partners: ‘Ik doe graag zaken lokaal als dat kan. Digi-Process is ook zo’n lokale partij. Daardoor kunnen we makkelijk bij elkaar naar binnen lopen. Zo zitten we bijvoorbeeld iedere paar maanden even bij elkaar om de openstaande acties te bespreken.’

Ga in gesprek

‘Ik geef Digi-Process een 8,5 en waarschijnlijk binnenkort een 9. Ik beveel Digi-Process aan omdat ze goede software hebben, lokaal/regionaal actief zijn en heel persoonlijk zijn. Ook komen ze afspraken na, waardoor je bijvoorbeeld niet ineens heel veel extra kosten achteraf hebt’, zo eindigt hij het gesprek.

‘De software moet bij je passen. Daarom zou ik ondernemers zeker aanbevelen om met hen in gesprek te gaan.

Download het 5-stappenplan

Wil je een goede keuze voor een softwarepakket maken? Download het 5-stappenplan inclusief een Excel-template.

© 2024 Digi-Process
Algemene voorwaarden | Privacyverklaring